måndag, maj 15, 2006

Jag hade tänkt blogga mina favoritspel men det får bli en annan dag

Smålands kulturvecka inleds ikväll. Jag smyger iväg efter att Lost Summer Kitten har spelat. Needless to say var det en superfin spelning. Klockan är halvelva. Folk (alltså inte jag) börjar supa sig fulla, det är början på en alkoholiserad vecka som kulminerar i den quadrenniala lundakarnevalen.
Det kliar på ryggen av förmodade solexcem. Jag känner mig onaturligt feg och lite missmodig, jag ska snart skynda vidare.

Ni var söta kastruller allihopa, tänker jag. Och så tänker jag på Kevin Eastman, en av TMNTs upphovsmän som sålde sina turtlesrättigheter till den andre skaparen Peter Laird, för att kunna uppfylla sitt livs dröm; att gifta sig med "aktrisen" Julie Strain, ta över vuxenseriemagazinet Heavy Metal och göra om deras hemsida till en promotionsida för snuskiga nakenbilder han tagit på sin hustru.

En annan bra sak är Teknisk analys, vår tids alkemi.

Inga kommentarer: