tisdag, oktober 10, 2006

Eftersatta intressen/ framtida bloggposter

Till er som tålmodigt återkommer till Mitt dåliga minnes fantasi dag efter dag, och allt som oftast till er besvikelse finner att den inte uppdaterats, först och främst: JAG ÄLSKAR ER!

Nummer två.
Framtiden på Mitt dåliga minnes fantasi kommer enligt en nyligen utarbetad plan
att handla om mina eftersatta intressen. Dessa listas lite slarvigt som:

- Teknologi
- Poesi
- Geografi


Således kommer framöver någonslags hyllningspost till min nya mp3spelare, samt en gammal (och inaktuell) kärleksförklaring till min miniräknare från gymnasiet: TI-83+ [bloggpost förhoppningsvis komplett med mjukvara att ladda ner (-va häftigt!)].

Jag planerar även att bjuda på lite nya och gamla poetiska alster av undertecknad och kanske också nått tips på värdefull läsning.

Geografidelen presenterar stolt en semi-objektiv och jävligt old-school framställning av det anonyma landet Belgien som för medelsvensson inte är mer än EU, serier och pedofiler. (Planerar att raida några gamla Geografi/SO-böcker från mellanstadiet [+Wikipedia] för ändamålet, inga fältstudier eller så alltså - nuttin' fancy.) Fokus kommer ligga på gamla hederliga fakta som: folkmängd & yta (jämfört med Sverige), Import/Export, stora städer, vatten, gränser, statsskick, språk, kultur etc. Jag kanske till och med ritar av kartan & flaggan, vem vet?

Spännande framtid således. Utöver dessa ämnen tar jag gärna emot önskemål på vad ni vill läsa om. Oavsett ämne - träffsäker!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit i belgien två gånger. fråga mig!

Joakim sa...

Jag skulle önska att du skrev om det utmärkta rödvinet "sieg heil".
Designen, smaken, le boquet - allt känns rätt med det.

Skall du skriva om Belgien bör du inte försumma Michel Houellebecqs perspektiv på detta, i hans ögon, "mest meningslösa land i hela världen".

Thomas sa...

i belgien kan man dricka många olika sorters öl och äta goda våfflor...

Elias sa...

max: 650kr på Netto! Världens klipp för en videospelande iPod Nano-kopia 1GB.

lisa: jag frågar dig - vilka är dina starkaste intryck från Belgien?

joakim: En vacker dag kommer Mitt dåliga minnes fantasi upp som första post då du googlar på sieg heil.
Valet av geografiskt område föll sig naturligt i.o.m. att mina fördomar även råkar sammanfalla med MH's kvalificerade uppfattning. Jag vill se lite vad Belgien har att bjuda på.

thomas: säkerligen, men är inte dett a också sant för (nästan) vilket annat europeiskt land som helst?

Thomas sa...

måhända vara sant, men jag vet att belgiska våfflor är en slags goda våfflor och att man kan få öl i alla möjliga smaker (och kanske även former), så i belgiens fall är ölen och våfflorna utmärkande.

Joakim sa...

Jag väntar med spänning på denna blogpost. Nu när jag googlar på sieg heil dyker det bara upp gamla släktingar till mig.