onsdag, mars 03, 2010

Framtidsbloggen

Eftersom "Mitt dåliga minnes fantasi" kollapsat till en blogg sämre maskerat anteckningsblock, och bara vill innehålla diverse meningslösa uppräkningar, kommer även detta inlägg att följa den rådande trenden. Jag listar ganska framtidssäkra teknologier jag vill bemästra:

- Java
- Android
- OpenGL
- Wordpress
- HTML (5.0)
- XML
- PHP
- MySQL/ Relationsdatabaser
- Valfritt branschstandardiserat OpenSource-verktyg
- Linux/ Shellscript
- Objektorientering/ MVC


Ska man studera moderna teknologier skulle jag rekommendera ovanstående om man inte har ett speciellt mål i sikte. Kunskaper inom ovan nämnda områden kommer att ge direkt avkastning och vara livskraftiga i åtminstone fem år.

2 kommentarer:

Robban sa...

TCP/IP. Du glömde TCP/IP.

Elias sa...

Kalla mig Kurzweil, jag hade rätt!