tisdag, april 04, 2006

Undanhållande av information = lögn

Jag ska försöka att inte ljuga om mig själv, men det är svårt.
Och det är inte läsvänligt, helt enkelt därför att det är ointressant.

Självupptagenhet, det är en sak.
Självinsikt, det är ju bra.
Självbild, och här måste vi tillåta oss att vara kritiska.
Självkritik = Källkritik.

Hur utläser du egentligen vad jag skriver, och vad skriver du själv?
Jag tecknar flyhänt mina yttre konturer. Jag är ärlig.
Jag är oärlig för att det är svårt att vara ärlig och det är inte
kul att läsa. Om det är kul så skriver jag det.
Jag blir glad att läsa vad jag själv skriver. Som den där geniala
dikten jag skrev i höstas. Den var verkligen bra. Du borde också läsa den!

3 kommentarer:

Joakim sa...

jag läste dikten. och blev imponerad.Briljant, på sitt sätt faktiskt. En konstnärlig själ står bakom den här bloggen (med snygg keps, deesutom!)

Anonym sa...

Å postmodernt så det förslår, Snyggt!

Elias sa...

Man bugar.