måndag, augusti 14, 2006

Det regnar på vår kärlek

Regnet bara öser ned -/- stora blöta droppar. Men himlen ser lite ljusare ut vid horisonten. Jag ska snart spela fotboll.

Såhär ligger det till. Igår kom jag hem från Emmabodafestivalen. Kläder och böcker ligger på tork, idag vilar även jag ut. Jag gillade era försiktiga röster, erat förtjusande sätt. Känslan av hoppfullhet som existerade under tre korta dagar susar i mina trötta öron, nu när jag åter tvingar mig till någonslags vardagsliv.

Flera band ställde in p.g.a. terrorhot i England. Bästa konserterna var dock Band of Horses, Whitest Boy Alive, Tralalö, Chicks on Speed och otippat nog också Darren Hayman (ex-Hefner).

Med huvudet fullproppat med mer eller mindre komiska internskämt, försöker jag fokusera på mina förestående uppgifter. Jag vill inte gå ut och bli blöt i regnet igen - jag vill inte kämpa med att korta ner min svällande Three... Extremesartikel.
Jag vill ligga hemma på min säng och lyssna på Deltahead och läsa klart Akira. Jag vill fundera över det nya livet och dess implikationer.

4 kommentarer:

Emma sa...

Förstör inte det nya livet med skräpmusik!

Bra dag idag

Elias sa...

Tro inte att jag tänker börja lyssna på töntig tjejmusik!

Emma sa...

Jo, sån med mycket hjärta och smärta!

Still a good day today

Thomas sa...

ta en komplimang som någon gett dig och låtsas att det är jag som säger det! sen lyssnar du här:

http://www.sr.se/p3/diverse/appdata/pop/sounds/popB.ram