onsdag, juli 19, 2006

Till mina nuvarande och framtida vänner och min familj.

Jag ska alltid vara snäll mot dig. Jag ska vara tyst och lyssna på dig och kanske hålla dig i handen och inte ge dig föraktfulla blickar när du säger dumma saker. Det ska kännas som jag tar dig på allvar. Då och då ska jag säga något insiktsfullt som visar att jag förstår dig så som du verkligen är. Jag ska alltid göra dig till viljes om jag inte anser att det skadar dig. Jag ska dessutom förklara för dig, för det finns så mycket som behöver förklaras, och om inte jag gör det kanske du aldrig får reda på det. Dessutom ska jag se till att det finns sätt som du kan berika mitt liv på så att du känner att vi umgås på lika villkor. Jag ska aldrig provocera dig, utnyttja dig och jag skall alltid hoppas på dig och tro det bästa om dig. Jag ska respektera skillnader i attityd, moral och värderingar, i den mån jag med mitt förstånd och min medkänsla kan överbrygga dem. Jag ska alltid förlåta dig.

Inga kommentarer: