söndag, mars 26, 2006

Skrattet fastnar i halsen, brats i fonden, vi går på malmö nation!

Jag ser en kille med bakåtslick och Che Guevara-jacka, uppenbart existerar ironi även här vilket gör mitt besök lite obehagligt, alla sjunger med till "Hotta brudar från Djursholm", någon kille är kung på dansgolvet för han har tyroleroutfit. Jag är på Malmös Nation. Vi dansar ironiskt, jag är orolig att jag kanske gör någon obekväm med min närvaro, att någon skall avläsa mina föraktfulla och fördomsfulla tankar, men det verkar inte så i de grunda blickar som möter mig. Säg, är underbett och ansträngt läspljud en genetisk fördel?

3 kommentarer:

Anonym sa...

alla säger det...
och jag håller med

Elias sa...

^___^

Elias sa...

äh max, nu har du nog misstolkat mitt inlägg lite, jag gick verkligen inte dit för att förakta någon! däremot bar jag ju självklart med mig en stor ansamling förutfattade meningar, fördomar, och jag blev ytterst förvånad över hur obehagligt jag tyckte det var när dessa (mig till synes) besannades.

jag kan erkänna att utflykten till malmö nation hade lite mer av experimentkänsla över sig än vanliga nationskvällar -men förakt är pinsamt och obehagligt och verkligen inget jag självmant söker upp!

malmö nation var en obehaglig konfrontation med mina fördomar.