söndag, december 11, 2005

Översikt

hej jag heter elias westerberg jag är 22 år och bor i lund. jag läser informatik, jag gillar japansk film, internet och att rimma. på min fritid brukar jag umgås med mina vänner, surfa på internet eller se film. ibland läser jag en bok eller hjälper någon med någonting. ganska ofta bloggar jag. jag pratar inte så mycket i telefon, min mobilräkning brukar vara ca 100kr/mån och jag har ingen fast telefon. jag är intresserad av webbprogramering och ansvarar för ryska husets sida, doctor dunbars medicine bands sida, en sida om japansk film och filmstudions sida. i filmstudion sitter jag också i styrelsen. (nästan) varje tisdag, torsdag, lördag och söndag går jag på filmstudions visningar. lördag är min jobbdag på filmstudion. sen betygsätter jag filmerna på filmtipset. jag har betygsatt över 1800 filmer hittills, och frekventerar även filmtipsets forum ibland. andra internetsidor jag besöker är, förutom olika bloggar, är communities som helgon.net och last.fm. bra sökmotorer är imdb.com (film), allmusic.com (musik), answers.com (fakta) och google (allt). just nu håller jag på att läsa ryska litteraturklassiker som ett litet projekt. annars är mina favoritförfattare yukio mishima och franz kafka. jag gillar också musik, trendig popmusik och dansvänliga elektrohits. jag rappar i ett kontroversiellt svenskt undergroundhiphopband. min lägenhetskamrat lars (till lika filmstudions ordförande) spelar i ett mer etablerat, mer fortfarande relativt lokalt rockband (ddmb). jag har designat deras affisch, hemsida, och merchandise. de är bra och spelade nyligen förband till the ark. lars gillar situationismen och läser genus och och är snäll. han vet väldigt mycket och fungerar som jag. han är väldigt bra att bo tillsammans med. i filmstudion finns också joakim, han är en snäll filosof och etnolog som hatar mänskligheten men gillar sina vänner. honom gillar jag väldigt mycket. jag umgås också mycket med mina gamla vänner från fäladen. max läser just nu ekonomi, ibland hjälper jag honom med matten, men han gillar mest politik, religös extremism och infekterade utomeuropeiska politiska frågor. vi har haft temavecka martin luther. det var trevligt, kanske går vi på lutherutställningen i lunds domkyrka snart. max är en spännande person som det alltid är supertrevligt att umgås med. plus att han alltid läser min blogg:) på max korridor bor emma, hon läser juridik är snäll och har precis kommit hem från spanien, vi brukar lägga pärlplattor tillsammans. från fäladen kommer också thomas, han är intresserad av att bilda sig inom film, litteratur och pop. han läser filosofi och brukar dansa med mig och lars. han är väldigt trevlig och söt. en annan fäladsvän och en av mina älsta vänner är erik han är en kemist som spenderat några år på engelsktalande platser, t.ex. dublin där jag besökte honom förra året. erik gillar musik, filmskapande och dataspel. han är vis och rolig. sen finns ju såklart också robert, han är mycket trevlig och effektiv. han vet jättemycket och läser till läkare. varje vecka spelar vi onsdagsquiz på kulturen i lund. då brukar också kalle vara där, han är en tuff mffsupporter som också rappar i vårt band. han gillar arnold schwarzenegger och läser till lärare. vi saknar jiggilicious men han bor numera i sthlm. där bor också johanna och danial som är filmmedvetna trendkänsliga spännande personer. en annan fäladsvän som mest är utomlads hela tiden är joel som är en av mina bästa vänner. jag längtar tills han kommer tillbaka. gustaf träffar jag ofta, han vet väldigt mycket om japansk film och vi brukar ofta se och skriva om japansk film. han är också väldigt trevlig och musikintresserad, jag har inte riktigt hört vad han komponerat men är väldigt spänd på att höra vad det kan vara. men mest av allt umgås jag med min exflickvän maria hon och jag känner varandra väldigt bra och trivs så bra ihop. vi brukar jag roliga saker, alldeles nyss gjorde vi ett superfint pepparkakshus. min mamma är doktor i litteraturvetenskap, präst och författare. min pappa är kulturskribent, man kan bl.a. höra honom i P1 (obs). mina bröder, simon (läser filosofi i uppsala, gillar fair trade och pacifism) isak (skejtar, msnar och spelar cs) och petrus (vet allt om manga och bärbara nintendon) är snälla och bara lite störiga och alltid roliga och sjukt värda att umgås med. och jag har många spännande kusiner, en av dem är kusin jakob som bloggar en väldigt bra blogg. jag gillar politik. jag gillar olika ideologier. jag är fascinerad av den extrema vänsterrörelsen i tyskland på 60-, 70- och 80-talet (RAF/Baader-Meinhofligan), jag röstar på miljöpartiet, jag är mot våld. jag är diplomatisk och balanserad. jag gillar teori. jag älskar populärvetenskap. jag är inte särskillt modemedveten men jag har en egen stil. ofta går den ut på att försöka se ful ut men jag ser naturligtvis bara tuff och snygg ut ändå (alternatiivt söt). Jag är allmänbildad, men inte upphetsande exeptionellt bildad. Jag har dock dolda kunskapstillgångar. Ofta om mycket nördiga saker, typ spel och gamla leksaker. Jag ångrar ingenting.

1 kommentar:

Anonym sa...

det var inte illa!