tisdag, oktober 25, 2005

Finally!


Yes, jag är glad och hackig.
Äntligen fungerar min nya dator. Min gamla bärbara krashade i Juni så jag har varit utan dator ett bra tag. Stort tack till min familj för skärmen jag fick i födelsedagspresent (Acer 17" 8ms). Delarna (Arctic Cooling Silentium T1, ASUS Socket 478 moderkort, Samsung 200GB HDD, Firewirekort, Corsair 512MB RAM, HeatlaneZen Ljudlös CPU-värmeavledning), från utmärkt billiga GHdata gör en nästan helt ljudlös dator. Processorn P4 2.4GHz amputerades från det ruttnande bärbara liket. Den och hårddisken Travelstar 2.5" 40GB var tyvärr det enda som gick att rädda till min nya maskin. Inget monster, men den ser fin ut och håller käften. Stort tack också till Robert för vägledning och demontering, Erik för rådgivning, slit och montering och slutligen Johannes för the final touch som väckte maskinen till liv!

Nu håller jag på att konfigurera winXP så det ser hackigt ut, vilket naturligtvis inte är det lättaste. Bredbandsanslutningen kommer om en vecka, min slitna externa 120GB Firewire hårddisk hämtar jag imorrn. Ciao!

Inga kommentarer: